Ezzel a videóval lezárhatom a még tavalyról hátramaradt tartalmakat és belevághatunk 2022 terveibe.
A 130-as vasútvonal beutazása már elég régóta várakozott a küszöbön, viszont, hogy videó is készülhetett az útról ez igazán kellemes meglepetés volt. Én 90%-ban Uzsgyira számoltam, viszont mint kiderült a 8:55-ös vonat forda szerint Bz motorkocsiból van kiadva. Így aztán a ködös, téli hidegben nekivágtunk az egykor szebb forgalmat megélt szentesi vonalnak. Sosem hittem volna, hogy oly sok év Uzsgyizás után a 81-es vonalon, még valaha beteszem a lábam az orosz motorkocsik felségterületére. Tiszatenyőig a 100-as és a 120-as vonalon száguldott a kétrészes vonat. Kicsit furcsa volt, hogy a megszokott 120 km/h helyett csak 80-al mentünk, de így is elértük Tiszatenyőt, szóval nincs probléma. Tiszatenyő után térünk rá a valódi 130-as vasútvonalra. Igazi alföldi vonal. Talán az egyik legérdekesebb megálló rögtön Bagimajor mivel a vasút és malom együttese sok fénykép megszületéséhez vezetett már. Jómagam is szeretnék egyszer néhány fényképet készíteni. Martfű talán Szentes után a második legfrekventáltabb állomás a vonalon. Szép, rendezett kialakítása van, kellemes hangulatot áraszt magából. Érdekesség, hogy a szembevonat szintén Bz-vel volt kiadva, így kicsit mellékvonali beütést adhat a videó. Martfű után Tiszaföldvár és Kunszentmárton a fontosabb települések, utóbbin még nyílt vonalon csatlakozik hozzánk a 146-os vonal (Kiskunfélegyháza-Lakitelek-Kunszentmárton). Végül megérkezünk Szentesre, az Uzgyik főhadiszállására, mely annó az első vidéki fűtőház volt amely kapott az M41-es típusú dízelmozdonyokból. A Csörgők és MDmot motorkocsik kitakarítása után kapta meg az orosz metrókocsikat, melyek állapota sajnos nem éppen egy fényes történet. Bár a kékesítés még most is zajlik, az állomás hátsó vágányain kb 5-6 motorvonat várakozik, már évek óta. Sorsuk egyelőre ismeretlen.
További érdekesség, hogy a vonal Szentesen ketté van vágva, mivel az alsó szakaszt főleg a Kiskunfélegyháza-Szentes-Hódmezővásárhely vonatok látják el. Azonban nekünk az a kivételes helyzet adódott, hogy ugyan az a szerelvény indult tovább Hódmezővásárhelyre, így félig-meddig nevezhetnénk „közvetlen” Szolnok-Hódmezővásárhely vonatnak is. A vonal alsó szakasza is egész jó állapotban van, bár utasforgalma jóval kevesebb. Ennek ellenére szintén nagyon hangulatos. Hódmezővásárhelyi-Népkert állomásnál már a felújított vágányhálózat és a TramTrain kiágazása fogadja a vonatot. A békéscsabai vonat érkezése után a Bz indul is tovább a nagyállomás felé, ahonnét körbejárás után fordul majd vissza.
Összességében egy pozitív vonalat utazhattam be, és nagyon örülök, hogy videóanyag is készülhetett róla (eredetileg, csak a Szentes-Hódmezővásárhely szakasz volt tervben). Azt nem ígérem, hogy egyhamar visszatérek a vonalra, de talán/egyszer a nagyon távoli jövőben egy külön szentesi videót is elkészítek nektek. A szélzajos részek szokásosan zenével lettek helyettesítve, hogy halláskárosodás nélkül végig lehessen nézni normálisan a videót.
Jó szórakozást!! 🙂
Flickr oldal: https://www.flickr.com/photos/189115275@N06/
Hasonló tartalom:
– Deák Gábor: https://www.youtube.com/channel/UCUkK2qkK2cgbGxljWc-yCuw